Julegaveboka «Minner fra Viknaskolene» er nå i salg !

Historielagets nye bok  «Minner fra Viknaskolene» er nå i salg hos Rørvik Libris, Norveg og Erling Ulsund på Austafjord! Prisen er 200 kr.

Minner-fra-ViknaskoleneSkoleprosjektet kom i stand etter et medlemsmøte i mai 2009, da Vikna historielag inviterte til et medlemsmøte i Berggården der temaet var Skolehistorie i Vikna. Roger Walaunet var innleder på dette møtet.

Historielaget bestemte seg for å få skrevet ei bok om skolene i Vikna, der både historisk utvikling, lovverk som styrer skolen og ikke minst erindringer fra de mange skolekretsene, blir ingredienser i boka. Nesten alle skolekretsene som Vikna har hatt, blir presentert i boka som blir på rundt 100 sider. Forfattere er tidligere elever og lærere. Første del i boka har Roger Walaunet skrevet.

Dette innlegget ble publisert i Alle innlegg, Utgivelser. Bokmerk permalenken.