Nytt fra Vikna Historielag

• På grunn av koronaen har vi bevisst holdt en lav profil gjennom vinter/vår og sommeren.
  • Leder har deltatt på flere møter angående kulturminnedagen (-ene) 2021, som skal arrangeres 12. september (eller nær opp til denne dato). Her vil historielaget samarbeide med Kystmuseet Norveg om Vågsengdagen 2021. Vi skal bl.a. lage en quiz og det skal tippes vekt på en laks.
  • Det har lenge vært meningen å arrangere en guidet tur til Kvalfjord. Det er tur- og arrangementskomiteen som arbeider med dette. Tidspunkt og opplegg er ennå ikke bestemt.
  • I år er det 80 år siden Gåsværulykka. I samarbeid med Folkebiblioteket vil Historielaget være med å arrangere en minnekveld. Tid og sted bestemmes senere.
  • Kalenderkomiteen vil starte arbeidet med Viknakalenderen 2022 allerede tidlig på høsten. Det er viktig at alle sender inn (godt dokumenterte) bilder.
  • Årbok for Vikna. Det skal ikke gis ut Årbok i 2021, men det er viktig at innsamlingen av stoff kommer i gang allerede nå.

Tore Prestvik /leder

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.